در حال بارگذاری ...
دورهمی نمایشی کمدین‌های ترک‌زبان در تبریز

بابک نهرین «کمدی بازار» را به  صحنه تئاتر آورد

بابک نهرین بازیگر و کارگردان تئاتر و تلویزیون پس از چهار سال، با نمایش جدید خود، «کمدی بازار» به صحنه تئاتر بازگشت.

به گزارش ایران‌تئاتر، این نمایش مبتنی بر قالب و سبک جدیدی از نمایش‌های کمدی است که در آیتم‌های پرتعداد با حضور تماشاگر ساخته می‌شود.

کارگردان نمایش «کمدی بازار» در مورد استقبال مخاطبان از این نمایش گفت: «همواره تلاش کرده‌ام طنزهای خود را با متد روز برای علاقه‌مندان ارائه کنم. در این دوره از فعالیت خود، با تلنت‌شوی «کمدی بازار» به‌صورت ویژه و با ساختاری کاملاً متفاوت به صحنه تئاتر آمده‌ایم.»

او با اشاره به تغییر ذائقه و سلیقه مردم نسبت به برنامه‌های طنز و نگاه آن‌ها به سوژه‌های کمدی گفت: «اطلاعات مردم و مخاطبان ما در طول این چند سال افزایش یافته است. مخاطب هر روز سوژه‌های متفاوت و پرتعدادی را در فضای مجازی مشاهده می‌کند و اقناع این مخاطب سخت است. در این دوره سعی کردیم از حالت نمایش‌های زمان‌بر خارج شویم و به سمت اجرای نمایش‌های متفاوت در آیتم‌های کوتاه برویم و در این کار به تعبیری، حوصله مردم را در نظر گرفته‌ایم.»

این کمدین که آثارش در مناطق ترک‌زبان مورد توجه و علاقه مردم و مخاطبان بسیاری واقع شده است، در مورد اینکه نمایش «کمدی بازار» تا چه مدت میزبان مخاطبان تبریز خواهد بود، گفت: «نمایش «کمدی بازار» در آیتم‌های مختلف که اتفاقاً در بازه زمانی خاص نیز تغییر می‌کند، با پیش‌بینی‌هایی که انجام داده‌ایم و زیرساخت‌هایی که فراهم ساخته‌ایم، قرار است به مدت یک سال میزبان علاقه‌مندان به تئاتر کمدی باشیم. در تیم نویسندگان نمایش، با در نظر گرفتن تمام گروه‌های سنی و تمام سلایق، محتوایی همه‌پسند نگاشته‌ایم تا میزبان طیف گسترده‌ای از مردم و مخاطب باشیم و در طول مدت یک سال هم آیتم‌های نمایش به‌صورت متنوع به مخاطب ارائه خواهد شد.»

نهرین با اشاره به حضور بازیگران مطرح ترک‌زبان ایران در این نمایش توضیح داد: «از ویژگی‌های بارز این تلنت، حضور بازیگران مطرح و نامی طنز کشور است.  به‌طوری‌که از بازیگران طنز استان‌های آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان تا بازیگران ترک‌زبان ساکن تهران در سلسله برنامه‌های طنز «کمدی بازار» استفاده خواهد شد.»

این هنرمند نمایش‌های طنز ضمن اشاره به مشکلات کنونی کشور افزود: «شرایط معیشتی مردم سخت است و امروز مردم برای فرار از فشارها و چالش‌های روزمره به تخلیه هیجانات و شور و شادی نیاز دارند که برنامه‌های هنری بهترین و سالم‌ترین امکان برای نشاط اجتماعی است.»

بابک نهرین ادامه داد: «محورهای این برنامه در موضوعاتی مانند فرهنگ شهروندی، معضلات اجتماعی و چالش‌های روزمره تنظیم و تهیه شده است. با همراهی ایده‌پردازان و نویسندگان تلاش بسیار کرده‌ایم در بحث فرهنگ‌سازی نیز شرایط را بسنجیم و محتوای مناسب تولید کنیم.»

این کمدین باسابقه با اشاره به محدودیت‌های مختلف در اجرای برنامه‌های طنز در تبریز گفت: «متأسفانه خط قرمزهای تبریز تعریف‌شده نیست و هر مدیری برای خود خط قرمزی دارد و این موضوع کار طنز را سخت کرده است.»

این بازیگر در ادامه سخنان خود به آسیب‌های ایام کرونا به فضای نمایش‌های طنز اشاره کرد و افزود: «در آن دوران افرادی یک‌شبه معروف شدند که حتی تجربه یک اجرای صحنه‌ای نداشتند و در نمایش‌هایی که در فضای مجازی پخش و دیده می‌شدند، به‌راحتی فحش و ناسزا و شوخی‌های دور از شأن اجتماعی را به بهانه طنز ارائه می‌کردند؛ امری که متأسفانه هنوز هم گاه‌وبیگاه شاهدش هستیم.»

«کمدی بازار»، برنامه‌ای نوین مبتنی بر سبک جدید نمایش‌های طنز و کاری از گروه هنری بابک به نویسندگی محسن خدابنده و بابک نهرین در سالن استاد صیامی مجتمع فرهنگی و هنری 22 بهمن  تبریز به صحنه رفته است.

این برنامه صحنه‌ای قرار است هر هفته از طریق پلتفرم مجازی «منه باخ» نیز منتشر شود.

در نمایش «کمدی بازار» بابک نهرین به‌عنوان طراح و کارگردان و محسن خدابنده و بابک نهرین به‌عنوان نویسنده حضور دارند.

همچنین بابک نهرین، محسن خدابنده، مهدی نجایی، یونس کبیر، حامد نهرین، یونس فلاحت، نوروز سلیمانی، امید پورفتحی، مهسا استادی، سودا برمایه، مینا حسن‌وند، زهرا پور فولادی، لیلی امیر شقاقی و فاطمه اسماعیلی بازیگران این نمایش هستند.

دیگر عوامل این برنامه هم عبارت‌اند از امید پورفتحی، بهمن ممی‌زاده، آیدین آقامحمد، محمدرضا فلاحیان، آرمین فلاحیان، امیررضا مماد، فرزانه خدادادی، یگانه و الهه خدادادی، سیامک احمدی (گروه لباس و گریم)، بهزاد زرینه‌بافی (صدا و موسیقی)، کوروش صفایی‌فرد (نور)، نیما انهاری (دستیار کارگردان و مدیر صحنه)، اصغر جهانگیری، قادر شکوری و آرمین جهانگیری (گروه تصویر و تبلیغات مجازی) و مهرداد خوشکار‌مقدم (مدیر روابط عمومی).




مطالب مرتبط

پیشکسوت تئاتر تبریز مطرح کرد

ابراهیم عباسعلیزاده: روند برگزاری اولین روز جشنواره سهند مطلوب بود
پیشکسوت تئاتر تبریز مطرح کرد

ابراهیم عباسعلیزاده: روند برگزاری اولین روز جشنواره سهند مطلوب بود

پیشکسوت عرصه تئاتر تبریز روند اجرای نخستین روز از برگزاری جشنواره تئاتر مناطقه‌ای سهند در تبریز را مطلوب دانست و با ابراز امیدواری درباره توسعه امکانات در تئاتر استان‌ها گفت امید که شاهد موفقیت‌های بیش از پیش باشیم.

|

پیام استاندار آذربایجان‌شرقی به جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند

پیام استاندار آذربایجان‌شرقی به جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند

استاندار آذربایجان‌شرقی، در پیامی به مناسبت برگزاری جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند در تبریز، این رویداد را محلی برای نمایش تنوع و تعدد نگرش‌ها و ‌اندیشه‌ها دانست که فضایی مناسب را فراهم می‌کند تا اصحاب هنر در کنار هم قرار بگیرند.

|

گفت‌وگو با حسین اصل عبداللهی، مدرس، نویسنده و کارگردان تئاتر

برای شناخت بهتر، انسان را در پرانتز قرار دادم
گفت‌وگو با حسین اصل عبداللهی، مدرس، نویسنده و کارگردان تئاتر

برای شناخت بهتر، انسان را در پرانتز قرار دادم

حسین عبداللهی، مدرس و کارگردان تئاتر با نقل این جمله هوسرل که «برای شناخت هر پدیده‌ای، باید آن را در پرانتز قرار بدهیم»، می‌گوید برای شناخت و گذاشتن ذات انسانی در بوته آزمایش، در نمایش «پرانتز باز انسان پرانتز بسته»، وجود و ماهیت انسان را در پرانتز قرار داده است.

|

نظرات کاربران